loading...
سرگرمی تفریحی النازجون
النازجون بازدید : 33 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

چرا ، چین و چروک؟

بارها و بارها از عوامل ایجاد چین و چروک سخن گفته ایم عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید وبه ویژه استعمال دخانیات؛ همچنین تغییر حالت چهره نیز در ایجادچین و چروک عمیق نقش دارد.

در این مطلب به چند سوال رایج درباره چین و چروک و راهکارهای پیشگیری از آن اشاره می کنیم.

آیا خط خنده به علت لبخند زدن ایجاد می شود؟

ج: نه کاملاً، خط خنده در پی کاهش و از بین رفتن کلاژن مربوط به سن ایجاد می شود. در واقع این امر باعث از بین رفتن انعطاف پذیری در گونه ها و در نتیجه افتادگی آن می شود.

ابتدا در کدام قسمت صورت چین و چروک ایجاد می شود؟

ج: سمت چپ، زیرا هنگام رانندگی صورت در سمت چپ و در معرض نور خورشید قرار می گیرد. این امر باعث شکسته شدن کلاژن و بروز چین و چروک می شود.

افرادی که پوست روشن دارند زودتر دچار چین و چروک می شوند یا افرادی که پوست تیره ای دارند؟

ج: پوست روشن. اگرچه قرار گرفتن در معرض نور خورشید روی هر نوع پوستی تأثیر می گذارد اما تأثیر آن روی پوست روشن بیشتر است. پوست های تیره حاوی میزان ملاتونین بیشتری است که روند ایجاد خط های ریز و چین و چروک را کندتر می کند. افرادی که پوست روشنی دارند به علت پایین بودن میزان ملاتونین زودتر از دیگران دچار چروک های ریز می شوند.

آیا نوع پوست در تسریع روند ایجاد چین و چروک موثر است؟

ج: در واقع سرعت بروز چین و چروک به نوع پوستبستگی ندارد. افرادی که پوست چربی دارند دارای غدد چربی بیشتری هستند. شاید به نظر برسد این افراد پوست محکم و کشیده ای دارند اما این امر در ایجاد چروک ها تأثیری ندارد. زمان ایجاد خط های ریز به شیوه زندگی، مصرف یا مصرف نکردن سیگار و مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک فرد بستگی دارد.

بهترین زمان برای مصرف «رتینوئید» (مشتقات ویتامین A) چه موقع است؟

ج: استفاده از این پماد کاهش دهنده چین و چروک، ناراحتی ایجاد می کند و این حالت به علت هوای خشک و دمای سرد ممکن است وخیم تر شود. توجه کنید، این ماده حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش می دهد بنابراین از مصرف ضدآفتاب غافل نشوید، در صورت قرمز یا پوسته پوسته شدن پوست بر اثر افت دما، از این ماده روز درمیان استفاده کنید. یا این که از لوسیون حاوی رتینوئید استفاده کنید.

آیا با استفاده از اسکراب، خط های ریز کمتر خواهد شد؟

ج: استفاده بیش از حد اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده به پوست آسیب می رساند و باعث خشکی پوست می شود با این حال اگر می خواهید از اسکراب استفاده کنید، از اسکراب ملایم هفته ای یک بار استفاده کنید.

خوراکی هایی برای کاهش چین و چروک پوست

کارشناسان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که استفاده از فرآورده‌های طبیعی و محصولات گیاهی بهترین روش برای جوانتر و شاداب‌تر ماندن پوست و کاهش چین و چروک‌های صورت است.

این کارشناسان در مقاله جدید فهرستی از این محصولات طبیعی را ارائه کرده‌اند که استفاده از آنها روند پیروی پوست را به تعویق می‌اندازد و چهره را جوانتر نگه می‌دارد.
 
این محصولات طبیعی عبارتند از :
 
1 - سبزیجات با برگ‌های بزرگ و سبزرنگ مانند اسفناج و کاهو که منابع غنی از لوتین و زیاکزانتین‌ هستند. مطالعات نشان می‌دهد که مواد غذایی غنی از این دو نوع آنتی‌ اکسیدان خطر ابتلا به عارضه تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهند و همچنین با مقابله با رادیکال‌های آزاد از آسیب دیدن پوست جلوگیری می‌کنند.
 
2 - تمشک آبی نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانع از پیری زودرس می‌شوند و در عین حال از بروز سرطان نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین آنتوسیانین‌های موجود در تمشک آبی برای مقابله با استرس اکسیدیته که یکی از عوامل مهم پیری است، مفید است.
 
3 - ریشه‌های خوراکی زرد و نارنجی رنگ مانند هویج سرشار از بتاکاروتن هستند. این سوپر آنتی اکسیدان‌ها نیز برای حفظ سلامت پوست و چشم‌ها موثرند. سیب‌زمینی شیرین و کدو حلوایی نیز از این جمله منابع غذایی هستند.
 
4 - کلم بروکلی نیز به دلیل دارا بودن یک آنتی‌اکسیدان قوی موسوم به کورستین خاصیت ضد التهابی بالایی دارد و با فاکتورهای ایجاد کننده پیری مقابله می‌کند.
 
5 - تخم‌مرغ ارگانیک نیز در پیشگیری از پیری زودرس مفید است. هر عدد تخم‌مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری و همچنین غنی از پروتئین‌ها و ویتامین D طبیعی است که مصرف انواع سالم و غیر آلوده آن به صورت خام در حفظ جوانی و شادابی پوست موثر است.
 
6 - آلوئه‌ورا نیز خواص ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد و مکملی مناسب برای دوران سالمندی است. آب این گیاه پوست را ترمیم می‌کند و حتی آثار پیری پوست را از بین می‌برد. مصرف آب آلوئه‌ورا باعث کاهش چروک‌های عمیق پوستی می‌شود و خاصیت انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد.
 
7 - سیر نیز حاوی آنتی‌ اکسیدانی قوی موسوم به آلیوم است که در مقابله با مولکول‌های مضر رادیکال آزاد، حفظ سلامت پوست و تقویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید و موثر است.
 
منبع: www.gogoli.ir
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سرگرمی،تفریحی،سرگرمی تفریحی،کلیپ،کلیپ ایرانی،آموزش جنسی،دانلود،دانلود رایگان،عکس،عکس دختر،سایت سرگرمی تفریحی النازجون،موبایل،اندروید،نرم افزار
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 507
  • بازدید ماه : 507
  • بازدید سال : 10,046
  • بازدید کلی : 65,236